از 197 سال پیش که کبریت برای اولین بار تولید شد تا به امروز، این محصول نقش مهمی در زندگی انسان داشته است. با پیشرفت و توسعه صنعت و همچنین رسوخ هنر و خلاقیت به عرصه‌های مختلف صنعت، انواع کبریت رنگی و فانتزی نیز به عنوانی محصولی کاربری زینتی وارد بازار شدند و امروزه طرفداران بسیار دارند.

کبریت فانتزی چیست؟

کبریت به صورت معمول برای روشن کردن آتش استفاده می‌شود اما ترکیب همین محصول ساده با مقداری هنر و خلاقیت منجر به تولد انواع کبریت فانتزی شده است. این نوع از کبریت با داشتن سرهای رنگارنگ، اندازه‌ای بزرگتر از معمول و مهم‌تر از همه بسته‌بندی خاص و خلاقانه بیش از آنکه برای روشن کردن آتش استفاده شوند یه محصول دکوری و زیبا هستند.

خرید کبریت فانتزی رنگی

انواع کبریت فانتزی رنگی

کبریت‌های رنگی در اندازه‌های بلند 10 سانتی متری و کوتاه تولید می‌شوند البته استفاده از انواع بلند آن بیشتر طرفدار دارد. علت ساخت این کبریت در طول بیشتر اولا زمان سوخت طولانی‌تر و دوما امکان دسترسی راحت‌تر برای روشن کردن انواع شمع، شومینه و هر نقطه‌ای است که دور از دسترس باشد.

وجه تمایز دوم انواع کبریت رنگی که اصلی‌ترین تفاوت این محصولات با یکدیگر است، بسته‌بندی آن‌ها است. کبریت‌های بلند رنگی در بسته‌بندی‌های گوناگون در شکل‌های تخت و یا استوانه‌ای و از جنس مقوا یا پلاستیک ساخته می‌شوند.

خرید کبریت رنگی بلند

کاربرد کبریت رنگی

روشن کردن آتش: همانند سایر انواع کبریت، کبریت‌های رنگی فانتزی نیز این کاربرد ذاتی را دارند و می‌توانند در مواقع مختلف این نیاز شما را رفع کنند. به دلیل بلند بودن طول چوب، این کبریت‌ها بهترین انتخاب برای روشن کردن انواع:

  1. شمع معطر
  2. شمع وارمر
  3. شومینه
  4. باربکیو

می‌باشد. البته این تنها کاربرد این محصلات نیست.

دکوری: کبریت‌های فانتزی به بسته‌بندی‌های رنگارنگ و طرح‌های خاص شناخته می‌شوند، ویژگی که از آن‌ها یک دکوری شیک و خاص متناسب با سایر عناصر محیط می‌سازد.

هدیه: بدون شک یک بسته کبریت رنگی فانتزی هدیه‌ای بسیار متفاوت و خاص خواهد بود، این محصول به دلیل وجود طرح و رنگ‌های گوناگون امکان ست شدن با سایر محصولات همچون شمع‌های معطر و یا دکوری‌های دیگر را دارد و می‌تواند خیال شما از بابت جذابیت و خاص بودن هدیه راحت کند.

قیمت و خرید کبریت فانتزی رنگی النا در 18 طرح جدید

بررسی نحوه استفاده از کبریت فانتزی بلند

تاریخچه ساخت کبریت

نخستین کبریت شیمیایی در سال ۱۸۲۷ میلادی بدست «جان واکر» ساخته شد. واکر در آزمایشگاهش ظرفی از مواد شیمیایی را هم می‌زد، و برای این کار از تکه چوبی استفاده کرد. پس از این که چوب را از ظرف بیرون کشید برای پاک کردن مواد چسبیده به چوب، آن را روی میز کشید با شگفتی دید که چوب آتش گرفت. اینگونه واکر برای نخستین بار کبریت اصطکاکی یا خراشیدنی را خلق کرد. این کبریت‌ها چوب‌های باریکی بودند که سرهای آن‌ها نخست گوگردی شده و سپس در کلرات پتاسیم و رصن و گوگرد اکسیژنه آغشته می‌شد و در آخر در محلول اسید سولفوریک فرو برده می‌شد. در سال ۱۸۳۰ میلادی شارل سوریای فرانسوی کبریت فسفری را نوآوری کرد که با فسفر سفید ساخته می‌شد. او بدون اینکه بداند یکی از کبریت‌ها را به دیواره‌ای که از فسفر سفید پوشیده شده بود مالش داد و دید که کبریت به سرعت روشن گردید.

سپس این نوع کبریت نیز به کبریتی دیگر تبدیل شد که درپی مالش با کاغذ شیشه‌ای آتش می‌گرفت. امروزه کمابیش میلیون‌ها کبریتی که در جهان بکار برده می‌شود همه از راه مالش روشن می‌شوند. خمیر این کبریت‌ها از کلرات پتاسیم، سولفور آنتیمون و آب صمغ ساخته می‌شود.

خرید کبریت رنگی بلند

نحوه‌ی ساخت کبریت رنگی بلند

فرایند کلی ساخت کبریت رنگی بلند تفاوتی با کبریت عادی ندارد بجز اینکه از چوب بلندتر و مقدار خمیر بیشتر که در رنگ‌های متنوع تولید شده، استفاده می‌شود. البته انواع ضد باد این کبریت‌ها نیز وجود دارند که در خمیر آن‌ها از موادی استفاده شده که موجب می‌شوند مقاومت کبریت در مقابل وزش باد بسیار بیشتر باشد و برای کمپینگ مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: مختصری از تاریخچه‌ی شمع معطر : اولین شمع چه زمانی اختراع شد؟

نکات مهم در خرید کبریت فانتزی

  1. طول کبریت:
    یکی از مزیت‌های اصلی کبریت‌های فانتزی، روشن کردن نقاط دور از دسترس و همچنین زمان سوختن طولانی‌تر است، پس دقت داشته باشید کبریت‌های با طول کوتاه نمی‌توانند نیاز شما را به خوبی رفع کنند.
  2. اندازه سر آتش‌زن:
    متناسب بودن اندازه سر آتش‌زن کبریت در روشن شدن آسان و سریع آن نقش به سزایی دارد، در صورتی که این بخش کوچک باشد کبریت شما به درستی روشن نخواهد شد.
  3. داشتن سمباده مناسب:
    دقت کنید تا همیشه از کبریت‌هایی استفاده کنید که به روی بدنه‌ی خود سمباده‌ی مناسب برای روشن کردن کبریت داشته باشند. در غیر صورت همواره باید از یک سمباده‌ی خارجی برای مشتعل کردن کبریت‌ها استفاده کنید.
  4. بسته بندی مستحکم:
    چوب کبریت‌های رنگی نیز به آسانی می‌شکنند و همچنین نباید در معرض رطوب قرار بگیرند، پس استحکام و مقاوت در برابر نفوذ آب برای بسته‌بندی آن‌ها امری حیاتی است. بنابراین از خرید کبریت‌های فانتزی که بسته‌بندی مستحکمی ندارند خودداری کنید.
  5. خرید از برندها:
    از آنجایی که تولید کبریت در کشور ما انحصاری است و دسترسی به مواد اولیه به دلیل کاربردهای نظامی صرفا در اختیار چند شرکت محدود است، پس ادعاهایی همچون دست ساز بودن و یا تولید متفاوت دروغ خواهد بود، در واقع در بازار کبریت فانتزی ایران رقابت در تولید بسته‌بندی خلاقانه و بهتر است و اغلب منشا چوب کبریت‌ها یکسان هستند.

خرید کبریت فانتزی رنگی

کبریت فانتزی از کجا بخریم؟

در حال حاضر فروشگاه‌های مختلف حضوری و آنلاین جهت خرید کبریت فانتزی فعالیت دارند که به سادگی ‌می‌توانید برای یافتن طرح دلخواه خود در آن‌ها جستجو کنید. اغلب مغازه‌های گیف فروشی، کتاب شهرها و برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز میزبان این محصولات هستند، هرچند شما به آسانی می‌توانید از طریق خرده فروشی‌های آنلاین اقدام به خرید کبریت رنگی دلخواه خود کنید.

خرید کبریت فانتزی رنگی

قیمت و خرید کبریت فانتزی النا

همانطور که گفته شد تولید کبریت به جهت استفاده از مواد اولیه با کاربردهای نظامی، در کشور ایران به صورت انحصاری توسط چند کارخانه‌ی خاص انجام می‌پذیرد. بنابراین تولیدی‌های موجود مانور خود را بر روی طراحی کاربردی، خلاقانه و ایمن بسته‌بندی قرار می‌دهند. قیمت گذاری محصول نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد. شما به راحتی می‌توانید کبریت فانتزی بلند را در بسته‌بندی بسیار ساده و پلاستیکی کبریت توکلی تهیه نمایید و یا اینکه محصولاتی را انتخاب کنید که وجود بسته‌بندی زیبا و خلاقانه آن‌ها را به کالایی خاص تبدیل کرده است.

خرید کبریت فانتزی از سره گالری

شما همراهان گرامی می‌توانید جهت خرید کبریت رنگی بلند با بیشترین تنوع و خلاقانه‌ترین طرح‌ها از فروشگاه آنلاین سره گالری دیدن فرمایید و با خیالی آسوده از کیفیت محصول، کبریت فانتزی دلخواه خود را انتخاب کرده و در هر نقطه‌ای از ایران تحویل بگیرید.

منابع: ویکی پدیا