اتاق خواب یکی از مهمترین بخش‌های هر خانه‌ای است. چرا که هر روز از آنجا آغاز می‌شود و نهایتا در همانجا پایان می‌یابد. شرایط و کیفیت اتاق خواب ما می‌تواند کمک کند تا روز خود را پرنشاط و سرحال آغاز کنیم و همچنین استراحت شبانه‌ای آرامش بخش و همراه رفع خستگی داشته باشیم.

رایحه‌های معطر همان چیزی است که برای رسیدن به این اهداف نیاز داریم. رایحه‌های مختلف می‌توانند حس و حال خاصی در محیط ایجاد کنند و حاضرین را تحت تاثیر بگذارند. انواع خوشبوکننده هوا با همین هدف استفاده می‌شوند و ما در این مقاله می‌خواهیم به کاربردهای شمع معطر در اتاق خواب و بررسی چند رایحه جذاب بپردازیم.

بهترین رایحه‌های شمع معطر برای اتاق خواب کدامند

انواع خوشبو کننده هوا

معطر و خوشبو کردن هوا توسط انسان‌ها پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد. بشر از سال‌های دور به کمک سوزاندن یا جوشاندن برخی گیاهان و مواد معطر توانسته بود این کار را انجام دهد و به مرور به خواص و آثار هر رایحه نیز پی برده بود، می‌توانید برای آشنایی با آروماتراپی به ویکی پدیا مراجعه کنید. امروزه ما به سادگی می‌توانیم از بسیاری مواد معطر موجود در طبیعت اسانس طبیعی استخراج کنیم و یا در آزمایشگاه رایحه‌ها ترکیبی و جدیدی ایجاد کنیم.

در همین مسیر صنعت تولید خوشبو کننده هوا نیز رشد بسیاری داشته است و انواع مختلفی از محصولات معطر طراحی و تولید شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند انواع شمع معطر، اسانس معطر جامد، اسانس معطر مایع، دیفیوزرها، اسپری و ...

بیشتر بخوانید: معرفی 3 نوع از جدیدترین انواع خوشبو کننده هوا

انواع خوشبو کننده هوا النا شمع معطر و اسانس جامد

کاربرد انواع شمع در اتاق خواب

شمع موم طبیعی:

این مدل از شمع‌ها از موم طبیعی عسل، سویا و نارگیل ساخته می‌شوند، سوختن این شمع‌ها محیط آرامش بخشی ایجاد می‌کند و می‌تواند به داشتن خوابی آرام کمک کند.

شمع دکوری:

این گروه شامل انواع شمع‌های قلمی، شمع وارمر، شمع پارافین مایع و... هستند، کاربرد اصلی این محصولات بهبود زیبایی و ایجاد حس آرامش بصری در محیط خواهد بود و می‌توانند نقش موثری در ایجاد جریان آرامش بخش محیط داشته باشند.

شمع معطر رایحه رز قرمز

شمع معطر:

همانطور که پیش‌تر گفتیم شمع عطری در انواع رایحه‌های گوناگون و اندازه‌های مختلف می‌توانند علاوه بر خوشبو کردن هوای محیط، اتمسفر خاصی را ایجاد کنند و حس متفاوتی برای حاضرین رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد شمع‌ معطر بدانید

بهترین رایحه‌ها برای اتاق خواب

  1. رز قرمز: برای رمانتیک‌ترین لحظات
    عناصر مختلفی می‌توانند به تقویت حس رمانتیک و عاشقانه اتاق خواب شما کمک کنند همچون نور پردازی و رنگ بندی. اما هیچ چیز اثرگذارتر از رایحه‌ی قدرتمند رز قرمز نخواهد بود. استفاده از شمع معطر رایحه رز قرمز می‌تواند لحظات عاشقانه‌ی شما را متحول کند و تجربه‌ی بی‌نظیری به یادگار بگذارد.
  2. شرق آرام: برای ساختن محیطی دنج و نوستالژیک
    گاهی اوقات تمام چیزی که نیاز داریم لم دادن بر روی بالشی نرم، نوشیدن یک استکان چای گرم و خواندن کتاب مورد علاقه‌مان است شاید به همراه صدای آرام یک موسیقی در محیط. شمع معطر رایحه‌ی شرق آرام دقیقا مناسب ایجاد چنین اتمسفری طراحی شده، یک رایحه‌ی عودی، ملایم، گرم و با حس و حال شرقی که فضای دنج و دلنشینی خلق می‌کند.
  3. گل مریم: ارمغان آورنده‌ی آرامش
    به طور کلی رایحه‌های گلی بهترین انتخاب برای ایجاد حس آرامش و پاکسازی در محیط هستند. با حضور شمع معطر رایحه مریم در اتاق خواب کافی است مدت کوتاهی چشمان خود را ببندید و غرق در رایحه‌ی دلنشین گل مریم و یک موسیقی آرامش‌بخش بشوید، خواهید دید که تاثیر شگفت انگیزی در رفع خستگی و استرس‌های روزانه شما خواهد داشت.
  4. نسیم صبحگاهی: برای شروع یک روز عالی
    همانطور که گفتیم کیفیت اتاق خواب شما می‌تواند به شروع یک روز بانشاط و پرانرژی کمک کند، شمع معطر رایحه‌ی نسیم صبحگاهی که ترکیبی از خنکی، طراوت و شادابی است می‌تواند بهترین انتخاب برای شروع یک روز متفاوت باشد.
  5. قهوه: برای زدودن خستگی یک روز سخت
    رایحه‌ی قهوه جزو عطرهای ادویه‌ای حساب می‌شود و شیرینی بخصوصی نیز دارد. شمع معطر رایحه‌ی قهوه می‌تواند برای لحظاتی که می‌خواهید استرس و خستگی روز را از جسم و روح خودتان پاک کنید، به شما کمک کند.

جایگزین شمع عطری در اتاق خواب

سوزاندن شمع عطری حتی اگر به درست‌ترین شکل ممکن انجام شود، به دلیل ایجاد اندکی دی اکسید کربن و ترکیب بودن اسانس با پارافین، می‌تواند موجب آزار برخی افراد شود و امکان داشتن بهترین تجربه از آن رایحه را از آنان بگیرد. بنابراین در این بخش چند نوع دیگر انواع خوشبوکننده هوا را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند جایگزین شمع عطری باشند:

خوشبوکننده هوا مایع و جامد

  • اسانس مایع معطر
    خوشبوکننده هوا مایع خالص‌ترین رایحه‌ی ممکن را برای شما به ارمغان می‌آورد، کافیست اندکی از این روغن معطر غلیظ را با آب مخلوط کرده و به روش‌های مختلف استفاده نمایید. استفاده از ظرف اسانس سوز و شمع وارمر می‎‌توانید بهترین پخش رایحه را ایجاد کند.
  • اسانس معطر جامد
    خوشبوکننده هوا جامد در واقع همان شمع معطر است که با گرمای غیر مستقیم کار می‌کند، کافیست این قرص‌های معطر را به کمک یک اسانس سوز ذوب کنید تا رایحه‌ در محیط پخش شود.
  • خوشبوکننده دیفیوزر
    این محصولات که محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند از ترکیب اسانس معطر مایع و الکل ساخته می‌شوند ، مایع معطر به کمک چوب‌های مخصوص کشیده می‌شود و در برخورد با هوای اتاق پخش می‌شود. این محصولات می‌توانند خیال شما را از امنیت اتاق راحت کنند و دیگر همچون شعله شمع نیازی به مراقبت ندارند. برای خرید اینترنتی این محصولات می‌توانید از دیجی کالا اقدام کنید.
  • اسپری خوشبوکننده
    انواع اسپری نیز به عنوان خوشبوکننده هوا شناخته می‌شوند. البته درصد خلوص رایحه در این محصولات کمتر است، اما استفاده‌ی آسان و اثرگذاری سریع می‌توان ویژگی‌های مهمی باشد.

انواع خوشبو کننده هوا النا

نکات ایمنی استفاده از شمع معطر در اتاق خواب

استفاده از انواع شمع می‌تواند بسیار لذت‌بخش و مفید باشد، اما به دلیل وجود شعله همیشه باید موارد ایمنی را بسیار جدی رعایت کنید تا تجربه‌ی تلخی برای شما رقم نخورد. برای جدیدترین تحقیقات پیرامون استفاده امن و صحیح از انواع شمع می‌توانید مطالب اتحادیه ملی شمع آمریکا و همچنین اتحادیه شمع اروپا را مطالعه کنید.

  • فاصله دادن از مواد اشتعال پذیر
  • نبود جریان باد
    به علت ایجاد دود، سوختن نامتقارن شمع و امکان حادثه به ویژه برای شمع‌ها شیشه‌ای
  • اصلاح بلندی فیتیله
    برای جلوگیری از ایجاد دود و دی اکسید کربن بیش از حد
  • استفاده از زیر شمعی
  • مراقبت از کودکان و حیوانات
  • تحت نظر داشتن شمع روشن
  • وجود تهویه
  • خاموش کردن بدون دود
  • تعویض شمع شیشه‌ای قبل از تمام شدن
    شمع‌های شیشه‌ای زمانی که ارتفاع پارافین به حدود 1 سانتی متر می‌رسد دیگر نباید استفاده شوند چرا که احتمالا شکستن شیشه وجود دارد.

بهترین رایحه‌های شمع معطر برای اتاق خواب

بیشتر بخوانید: 8 راهکاری برای اینکه بهترین استفاده از شمع معطر را داشته باشید

سوالات متداول

  1. بهترین مکان برای گذاشتن شمع معطر شیشه‌ای در اتاق خواب کجاست؟

    در انتخاب مکان مناسب مهمترین مولفه امنیت است. پیرامون شمع روشن نباید مواد اشتعال پذیر قرار داشته باشند. علاوه بر این باید دسترسی کودکان و حیوانات را نیز در نظر داشت. برای سوختن صحیح شمع، آن را از مسیر باد نیز دور نگه دارید.
  2. استفاده از شمع عطری در اتاق خواب چقدر می‌تواند مفید باشد؟

    تاثیر وجود رایحه‌های گوناگون بر حس و حال انسان امری ثابت شده است، اما برای تحقق این هدف به کمک شمع‌های معطر شما باید از کیفیت محصول به ویژه خالص بودن پارافین و اسانس معطر به کار رفته مطمئن باشید. همچنین بهتر است نکات لازم برای کارآمدتر شدن شمع را رعایت کنید برای مثال آن را بیشتر از 2-3 ساعت روشن نگذارید.
  3. چرا نباید شمع روشن را به وسیله آب خاموش کرد؟

    خاموش کردن شمع روشن به وسیله‌ی آب اقدامی بسیار خطرناک است چرا که می‌تواند موجب پاشیدن قطرات داغ پارافین به اطراف شود که احتمال آسیب دیدگی و یا آتش سوزی را به همراه دارد. همچنین در شمع‌های شیشه‌ای، تغییر ناگهانی دمای شیشه موجب ایجاد ترک و شکستگی خواهد شد. بنابراین همواره شمع را آرامی فوت کنید و یا اینکه فیتیله را در پارافین مذاب غرق کنید.
  4. آیا استفاده از شمع کمکی به خواب بهتری می‌کند؟

    بله کاملا؛ همانطور که گفتیم رایحه‌های مشخصی هستند که اثر آرام‌بخشی ثابت شده‌ای دارند، برای مثال لوندر (اسطوخودوس) و یا بابونه از جمله‌ی این رایحه‌ها هستند. استفاده از این رایحه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه‌ی بهتری در رفع خستگی و استرس داشته باشید.
    همچنین نور ملایم شمع عنصر کمکی مناسبی جهت آمادگی بدن و ذهن شما برای ورود به خواب خواهد بود.
  5. بهترین رایحه برای اتاق خواب کدام چیست؟

    انتخاب رایحه بسیار بستگی به سلیقه شما و البته کاربرد آن دارد. ما در این مقاله 5 رایحه شمع عطری برای موقعیت‌ها مختلف معرفی کردیم که می‌توانند کیفیت اتاق خواب شما را بهبود دهند و در نتیجه تجربه‌ی بهتری از آن موقعیت‌ها برای شما رقم بزنند.

خرید بهترین شمع معطر

انتخاب رایحه‌ کاملا بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. اما ما در این بخش می‌خواهیم شمع معطر النا را به شما معرفی کنیم. این برند علاوه بر خوشنامی و قدمت طولانی، که خیال شما را از بابت کیفیت مواد به کار رفته راحت می‌کند، طیف وسیعی از انواع رایحه‌ها و وزن‌های مختلف شمع معطر را ارائه می‌دهد که برای هر نیاز و سلیقه‌ای پاسخگو خواهد بود.

شما دوستان می‌توانید برای خرید شمع معطر شیشه‌ای به سادگی و با خیالی آسوده از طریق فروشگاه آنلاین سره گالری اقدام کنید.

بخوانید: 5 رایحه شمع معطر مناسب هدیه روز مادر

خرید شمع معطر شیشه ای النا